tisdag 15 februari 2011

motivation och blogglädje

Ibland saknas inspiration!
Idag var en sådan dag, morgonen var kall och snöig
och jag skulle visserligen inte iväg någonstans
men jag var inte motiverad till nånting!
Inte kände jag för att plugga
(trots att det skulle behövas, hade dessutom planerat för det)
skulle behöva städa och vika tvätt,
ja, för all del, även tvätta...
men jag saknade lusten
tvättkorgen blir ju lika fort full igen...
å dammtussarna kommer ju tillbaka....


så jag satte mig framför datorn och hälsade på mina bloggkompisar...
vilken tur att NI finns därute!
genast blev jag gladare och kände mig lite mer uppåt


vad skulle man göra utan trädgården, växterna
träden och buskarna
dammen och ogräset?
Och vad skulle jag göra när lusten till allt saknas
om inte bloglandia bjöd på sköna bilder
kunskap och inspiration?
Ja, inte vet jag?!?
Men säkert är iallafall:
Jag är himla glad över att jag börjat blogga
och funnit så enormt mycket fina bloggar om det som ligger mig varmt om hjärtat:
trädgård!
Tack alla ni som fyller mig med energi,
energi som gör att jag orkar fylla tvättmaskinen, vika tvätten
dra ett varv med dammsugarn
och fortsätta med D-uppsats och operationsmetodik-plugg
Så nu, när jag är fylld med energi igen,
väntar snabeldraken och strumpätarmaskinen i tvättstugan på mig,
å det känns inte fullt lika jobbigt längre...
ska nog tillochmed kolla in en steamad föreläsning sen
vad sägs om: ryggens anatomi?
STORA KRAMAR
till er alla 'därute'!
Ullis

3 kommentarer:

  1. Ja ibland blir man bara lack på allt... och vill dra något gammalt över sig....

    SvaraRadera
  2. Det är tur att bloggandet värmer frusna sinnen. Med Trädgårdsbloggar har vi sommar året runt och då blir det genast lättare, även att skotta snö...

    SvaraRadera
  3. Hej Ullis!
    Ja, vissa dagar känns allt tungt och trist, inte blir humöret bättre av att det nästan är -30º ute så man måste sitta inne.
    Då är det tur att man kan kika in hos andra trädgårdsbloggare och se på alla dessa fantastiska bilder, läsa vad dom gör och få massa nya ideér.
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera