måndag 21 februari 2011

renovering?

Hej alla rara!
Här har vi sportlov denna vecka
ja, det vill säga yngsta sonen
(jag som pluggar på universitet har ju inte den förmånen direkt...)
vi hade ju inte ens ledigt under julen... så sportlov, ha, det existerar inte!!!
Nej, denna vecka är det inplanerat; plugg, plugg och åter plugg. 
Har en förhoppning om att jag ska hinna med en hel del sådant.
Sedan är det ju så att om det blir lite tid över vill yngsta sonen att jag ska 
hjälpa honom med tapetsering:
äldsta sonen har nämligen flyttat hemmifrån
( ja, det är ju några månader sedan)
men fortfarande har han sitt rum kvar här 'hemma'
men det är större till ytan än vad lillebrors rum är så nu är lillebror 'het' 
och vill röja ur storebrors grejer för att flytta in i det stora rummet!
Men, som sagt, det är mycke grejer kvar därinne
(saker som 'inte får plats' i en liten lägenhet)
Men med hjälp av diverse kartonger och en mindre flyttcirkus är lillebror övertygad om att
det ska gå att få undan storebrors alla grejer, måla och tapetsera
samt flytta in alla lillebrors grejer till det nyrenoverade rummet på bara typ ett par dagar

Jag som planerat att tillbringa eventuell ledig tid denna vecka som grodan på bilden...

Puh
jag blir trött bara jag tänker på det
dessutom har vi inte ens börjat titta på tapeter ännu
men enligt lillebror är det inte någon stor grej
han vet nämligen redan vilka tapeter han ska ha (svarta och vita med mönster...?)
om de finns är en helt annan sak!
Ja, visst är det trevligt att lillebror är engagerad och vill igång
och visst förstår jag honom
men 
finns orken (hos mig?)
Och det större problemet; vart sjutton ska alla storebrors grejer 
göras av under tiden som renoveringen pågår?
Ja,ja det ordnar sig nog, kanske renoveringslusten går över hos lillebror?!?
Annars blir det till att leva i ett renoveringskaos den närmsta tiden....
Så: välkommen sportlovsvecka!
 Någon sport i annan form än att 'kånka grejer' blir det nog inte...
Nåväl, det blir nog bra!
Ha en skön inledning på veckan!
Nu blir det lite föreläsningar!
Kram Ullis


1 kommentar:

  1. Sonen verkar ju pigg på flytt och renovering alla fall, eller är det så att han räknar med att morsan ska ställa upp och göra allt!?

    SvaraRadera