tisdag 6 december 2011

Å så lite...

...snö!
Javisst, igår eftermiddag när jag var på väg till jobbet
hände det,
det börja falla lite snöflingor!
Genast infann sig julstämningen...
Nu när jag kom hem efter jourpasset
ligger ett tunt lager med snö på trädgården
Fin fint...!
Det har jag väntat på
inte så att jag vill ha mängder med snö
utan lite lagom ni vet...
Bara så att det blir lite ljusare
för visst vill man ha snö till julafton?!

Nog är det väl konstigt
tror ni inte att jag 'hittad' ett bortglömt fågelbad

när jag gick en sväng med kameran nyss
hur många gånger har jag inte gått förbi här sedan sommarn
å inte har jag sett det förens nu...
nåväl ännu var ju ingen skada skedd
det har ju inte varit många minusgrader
men faktum är att isen har lagt sig på dammarna...



Trädgårdens stöttepelare är ju barrisarna nu när allt är avlövat
en riktigt trevlig bekantskap inhandlades i somras
på Botan i Göteborg:
Abies concolor 'Wintergold'
supersnygg måste jag säga!!
Nu ska jag fixa lite käk
må så bra alla goa vänner som tittat in
kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Så vacker din vinterträdgård är med dammarna och den röda bron som lyser upp!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med om att din trädgård är helt underbar även denna årstid.
    Trots att jag bor så långt norr om dig så finns här inte mycket mera snö, kanske lite, men ikväll har kylan kommit tillbaka. - 6 grader.
    Ha det bra.

    SvaraRadera