söndag 1 januari 2012

ny dag, ny månad och nytt år

Välkommen 2012!
Tänk, visst är det härligt
ett helt nytt år
ett oskrivet blad
vad kommer att hända?
Ett år som ska fyllas med massor av trädgård
frön, växter, träd och buskar
grävning och rensning
beskärning och kanske avverkning?
Vem vet?
Spännande är det!
Igår hade vi 10 grader kallt och barmark
i morse endast någon minusgrad
men med ett tätt snöfall
vilket resulterat i ett vitt täcke över trädgården


 En bukett krispiga tulpaner står på mitt köksbord,
Me like!
För trots att vintern liksom dök upp 
innebär tulpaner vårkänslor för mig
så jag har faktiskt vår i mitt kök
(det känns SÅ härligt...fniss)

Nåväl, dax att ta tag i denna söndagseftermiddag
borde sätta mig med foton och komponera ihop ett föredrag
som jag ska hålla snart...
har visserligen börjat lite smått men jag har en förmåga
att liksom 'villa bort' mig bland alla kort
har hur många som helst och de är ju inte direkt sorterade...
så det tar en stund...
Hm, asch det hinns väl med... 
går nog ut en sväng först!
Må bäst ni rara
och njut av början av 2012
ett år som kommer att bli underbart!
Kram på er alla
Ullis

4 kommentarer:

  1. Vackra bilder med snön.
    Har redan fått dom första fröerna jag beställt. Det är chilifrö som måste sättas i god tid.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara "vårtulpaner"!
    GOTT NYTT ÅR
    Susie

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite snö!

    Har smugit här senare delen av 2011 och fått mycket inspiration. TAck snälla för vackra bilder och mycket kunskap, ser fram emot 2012 också!

    Allt gott till dig!

    SvaraRadera
  4. Önskar dig ett gott 2012 och det där med föredrag lät spännande. du får berätta mer//Britt

    SvaraRadera