onsdag 18 juli 2012

Jordigt värre

Hej go'vänner!
Här i Blomsterbo är det jordigt värre...
ni kanske kommer ihåg att jag fick ett lass med matjord av äldsta sonen
i morsdagspresent (visserligen en månad efter morsdag... men ändå)
Nu har jag kört lass på lass...
en ny rabatt har det blivit
så semesterprojekt nr 2 är nu klart
hipp hipp hurra!!!
 Många jordlass har jag kört men såhär blev det; 
från planket och mot växthuset...
 Och från andra sidan mot planket...
Jag är nöjd!!!
Likaså tror jag att växterna som fört en tynande tillvaro i krukor
mår mycket bättre nu när de kommit i jorden!
 Annars njuter jag av blomprakten
rosorna har sin högsäsong nu...



 


 Stora buketter pryder köksbordet varje dag
och som det doftar!
 Älskar rosdofter!!!
Ha en skön onsdag alla rara
och tack för att ni tittade in!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Bra sätt att bygga muskler på! Och roligt dessutom, fint det blev. Jag tror också att dina växter är glada och nöjda nu när de fått komma i en ny fin luftig och näringsrik rabatt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Dina växter mår säkert prima nu. Har just börjat min rossamling men just nu är det stora knoppar i två av dom tre vi har.
    Kram

    SvaraRadera