torsdag 12 juli 2012

Klart!

 Hej mina vänner!
Årets semesterprojekt är klart!
Fontänen är monterad och porlar så glatt
fast visst blir man lite kissnödig... fniss!

 Så här blev det...!
Jag är nöjd om än lite frustrerad då jag upptäckte när jag spikade på 
takpappen igår att det var två olika sorter
det ser lite skumt ut...
måste fixa det såsmåningom...!
Nåväl... det hinns nog med!
Har ju faktiskt en och en halv vecka kvar på semestern...

Så jag tänkte påbörja ett projekt till!!!
Mellan planket och Schersmin busken i mitten på bilden ska det bli en 
ny rabatt...
Måste ju fixa lite ny planteringsyta så jag får ner det som står i krukor, fniss....
Det finns ju faktiskt risk att 'växter i kruka'-samlingen ökar nästa vecka då 
vi ska ta en liten tripp till Skåne...
Har ju tänkt besöka Ulriksdal och köpa lite lönnar
och kanske något annat oxå (otippat eller hur...??)
Så en liten ny rabatt är ju aldrig fel!
Tack för att ni tittade in, lämna gärna en liten kommentar 
så blir jag gla'
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Vældig fin og flot fontæne du har sat op! God ide med nyt bed lige der!
    Dine roser i tidligere indlæg, er bare så smukke :-)
    Fortsat dejlig ferie, og solen skinner nu?
    Sommerhilsner
    Rose

    SvaraRadera
  2. Det ser lite österländskt ut...blir det en asiatisk pendang den nya planteringen tro? Hoppas du får det skönt i Skåne och att du inte behöver hyra stort släp för hemtransporten :)

    SvaraRadera
  3. Så underbart skönt det ser ut! Hälsningar från Småland, Karla.

    SvaraRadera