söndag 1 juli 2012

Välkommen Juli

Hej go'vänner!
Jaha, så var juni slut och vi får välkomna juli
hoppas att denna månad inte blir rika regnrik utan innehåller mer sol och värme
i trädgården frodas växterna
och ogräset
märks minsann att jag inte varit ute och rensat ogräs på några veckor
helt plötsligt är det fullt när man tittar efter...
idag hoppas jag att morgonvädret håller i sig
just nu är det soligt, visserligen är det lite slöjmoln men inget regn ännu
ca 22 grader varmt så förhoppningsvis torkar gräset upp snart
så jag kan gå en promenad med gräsklipparn för det är verkligen på tiden.
Tänkte jag skulle börja köra ut jord oxå,
en ny rabatt finns i planeringen oxå...fniss
eller rättare sagt; en ihopbyggnad av två befintliga rabatter...!
Nu bjuder jag på lite bilder på fina växter som blommar just nu i trädgården...














 Hostorna mår bra av det fuktiga vädret, de är gigantiska och så vackra just nu

Nu blir det gräsklippning på programmet,
ha en skön söndag!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Fina blommor du har. Mina liljor har inte slagit ut än. Tyvärr finns det risk att dom gör det när vi är på semester. Inte roligt. Har bett dottern kolla upp saken och ta lite foto när dom blommar.
    Här är hostorna också jättestora och fina.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Va fina blommor du har!! Jag har en del av dem som du visade..hosta..som börjar bli STORA fast jag ha delat dem för nått år sen..o liljorna har inte slagit ut ännu..men de kommer väl.. Va fint du hade det med en röda lilla bron..o vattnet!! sånt skulle man ha haft!

    SvaraRadera
  3. Dina rosor har redan satt igång, så bra! Här sväller knopparna men inget utslaget än.Jag tänker mig till Villa Sindoro i morgon och hoppas att där är fullt med blom :)

    SvaraRadera