lördag 27 oktober 2012

Lördagsplaner!

Go'morron raringar!
Ser ut att bli en fin lördag, solen skymtar fram minsann. Kallt är det, strax under minusstrecket, och den lilla snön som föll häromdagen ligger fortfarande kvar där inte solen igår kom åt att smälta den...
Idag ska jag försöka ta mig till skogs efter lingonris till kransar, var till stan igår och köpte fler halmstommar iaf. Var in en sväng på Ikea där julskyltningen pågår förfullt, helt plötsligt blev jag sugen på att pynta lite själv... Jag som för nån vecka sen klagade över att julsaker redan plockats fram i affärer... Hm, tänk vad fort man kan ändra sig, tror att snön gjorde sitt till?!
Nåväl, jag köpte ett vit fat på fot som jag tänkte göra nått arrangemang på, lite mossa, nått/några ljus och kanske nått mer... Blir nog fint på matrumsbordet!!!
Nu på morgonen har jag hängt upp mina fina tavlor som jag fick när jag fyllde år; det är Mats från Hemsjöns gårdsbutik som gör dem, man kan få 'vilket' motiv som helst, bara skicka dit en bild så tillverkar han en fin tavla.
Mina har motiv av en av mina favorit växter: Hosta.
Tavlorna är helt underbara! Tack igen Mats och Katharina!!!
Dax att sätta fart med lördagsplanerna!
Må så gott och tack för titten!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar