torsdag 18 april 2013

Lägesrapport

Hej go'vänner!
I går blåste det halv storm, solen sken och det torkade upp en del. Idag är det regn som gäller.... Det gör inget, snön smälter fort av regn och nu är det inte mycket kvar av den varan i trädgården. Tänkte att isen skulle försvinna i stora dammen så jag kan välkomna grodorna;))
Att det blåste rejält igår vittnar min stormfällda gubbe om...
Lite andra 'tråkigheter' upptäckte jag oxå igår, rådjuren har varit hårda på mina nysatta Magnolior, några blommor i år kan jag bara glömma.... Alla toppar är avbitna, får väl trösta mig med att plantorna kanske 'buskar' till sig istället.
Mitt prakttry har brutits av pga snön... Har inte bestämt mig än om det ska sågas ner helt eller hur jag ska göra...
Men det är så spännande nu, varje dag händer det saker i trädgården...
Såg en blomknopp i den svarta julrosen , trillium är på gång och så alla lökar som jag inte kan få nog av....!
Fast nu måste jag ta tag i berget av tvätt.... Sen blir det ett jourpass på jobbet!
Ha en riktigt skön torsdag, och tack för titten!
Kram Ullis









2 kommentarer:

  1. Alltid spennende å se hva som kommer opp og fram etter vinteren. Naturen er uforutsigbar!!

    SvaraRadera
  2. Så synd på tryn och magnoliaknopparna :( Men du har kanske rätt, det kan bli buskigt och fint? Visst är det lika fantastiskt i år som i fjol med alla knoppar :)

    SvaraRadera