lördag 15 juni 2013

'Häckbestyr' och trädgårdsbesök

Idag har jag haft besök av ett gäng glada trädgårdsamatörer från Kristinehamns  trädgårdsförening, alltid trevligt att få besök! 

En hel del frågor fick jag om mina konstiga träd och buskar, jag hoppas att jag inspirerat till några trädinköp hos några av besökarna!

Nu i eftermiddag har jag fått fram häcksaxen (äntligen) och klippt både granhäck, thujahäck samt ligusterhäcken! Så skönt att få det avklarat innan midsommar! Fast nu är mina händer riktigt bortdomnade, har problem med karpaltunnelsyndrom och när jag håller på med något som vibrerar, tex häcksaxen eller grästrimmer så blir det värre....
Nu blommar en av mina favoritazaleor 'Homebusch' med sina runda cerisrosa blombollar! Den är sen i sin blomning, men det är ju inte fel med en lång blomperiod, de tidigaste rhododendron och azaleor är ju redan överblommade....
Nu börjar även min strimmiga bok, fagus sylvatica striata, att visa sig från sin rätta sida! Den är sååååå häftig med sina limefärgade blad med mörka strimmor i... En riktig läckerbit!!!
Nähä, åter till trädgården för lite mer jobb!
Ha en fin lördagseftermiddag!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar