lördag 14 september 2013

Sista sensommardagen?

Hej raringar!
Äntligen har morgondimman lättat och solen tittat fram, omedelbart stiger temperaturen upp mot behagliga 20 grader. Kanske är detta den sista sensommar dagen då SMHI lovar regn imorgon och till veckan... Visserligen behövs regnet för ack så torrt det är! 
Planterade lökar på förmiddagen och har nu precis klippt gräsmattan...skönt och tänk att nyklippt gräs luktar så gott, en doft jag aldrig tröttnar på!
I trädgården blommar det fortfarande en del...
Rudbeckia Green jewel är läckert limefärgad....
Tomatoe soup har en läcker...ja tomatsoppsfärg;)

Hortensiorna blir bara vackrare och vackrare! 

Att vi haft fint väder en tid märks... Rhododendron blommar om...

Men ginnalalönnen har börjat tappa sina blad, nere vid lusthuset ligger de i drivor, dax att ta fram krattan snart...

Clematis Royal velour slingrar sig upp i hänglärken vid lilla dammen... Sååå läcker färg på denna fina klättrare!
Djupt vinröd med lite sammetslyster.... Me like!!!
Nu får det nog bli en riktig långpromenad tror jag, må väl och tack för titten!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Vilken finrudbeckia den hade gärna fått flytta hem till mig, super fin.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Jag blir allt lite avis på att dina rudbeckior lever och blommar. Här försvann alla utom en grön i vintras :(

    SvaraRadera
  3. Jag håller med föregående talare - vilka vackra rudbeckior! Speciellt den lime-gröna!
    Jag är inne och kikar på din sida allt emellanåt men har inte kommenterat så mycket. Din trädgård ser härlig ut!
    MVH Karin Petersen

    SvaraRadera