torsdag 19 april 2012

Bara ett par dagar...

sedan jag sådde; blomman för dagen, luktärt och krasse
de första var snabbt upp,
krassen lite segare men den kommer...



 Nu hoppas jag att det blir lite vårvarm så dessa raringar går att plantera ut snart...
har hört rykten om att det ska bli varmt och skönt i mitten av nästa vecka

 Tänkte tipsa om en bra bok som kan komma väl till hands lagom till sommaren
och semestern; 
Plantskolor värda en omväg
jag har iallafall hittat en plantskola jag ska besöka i sommar
Åbergs trädgård och café i Ystad!
Idag fick jag en leverans växter som jag beställt
det var från Albrunna perenner
mycket rart....
blir till att plantera imorgon innan jobbet 
(jag gör jour och börjar 15.30...)
Nu ska jag surfa runt och kolla vad ni gör i era trädgårdar
Kul att ni tittade in!
Kram Ullis
 


4 kommentarer:

  1. Kul att det kommer upp i sådderna nu! Jag har inte sått ännu, men tänkte ge mig på luktärt väldigt snart.
    Åbergs trädgård är absolut värt en omväg. Jag är stammis där, älskar att vandra runt blant växterna, att ta en fika i caféet och sen strosa lite till. Det enda problememt är att det aldrig är gratis att åka dit. Man kommer alltid hem med ett par kassar växter som man inte visste att man behövde.
    Ha det bra!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Blomman-för-dagen är toksnabb att gro och växa. Mina har jag toppat några ggr nu och tänker börja ha dem ute dagtid i ett skyddat läge fr o m imorgon. Det är ju snart 1:a maj och jag bor i zon 0-1 så nu får de allt komma ut i verkliga livet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååååbergs! Absolut en heldagsutflykt med fik och allt. Även första gångerna vi var dit tog det timmavis, och då fanns inte caféet:)

    SvaraRadera
  4. Så fint det gror hos dig.
    Tänk att sådana små plantor hinner växa så snabbt att de blommar till sommaren.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera