söndag 29 september 2013

Fin dag

Ännu en underbar höstdag, kalla morgnar men sen blir det soligt och fint. Fattar inte riktigt att september strax är slut och oktober börjar. Oktober är ju regn-rusk-och mörker månad nr 1...eller ja det kanske november är förresten men oktober, ja då har man liksom inte hunnit vänja sig än...:)
En långpromenad har jag gått idag, så skönt, behövde inte använda mina nyinköpta vantar som jag fick göra igår...
Ute i trädgården händer inte så mycket mer än än vackrare höstfärger lite här och var!
Katsuran är nu riktigt vacker i gul-orange-rött.
Katsuran är till vä i bilden...
Ännu har frosten inte bitit så hårt inne i trädgården, den manchuriska valnöten har ffe kvar sina gigantiska blad och de brukar falla direkt när frosten nupit till! Tackar häckar och alla planterade träd för att frosten inte tagit så hårt än men det är bara en tidsfråga tills alla hostor ligger som snor efter marken och löven faller i drivor!
Igår fick jag in fontänen, och idag har trädgårdsmöblerna fått vinterlogi....
Fortfarande är dracenorna i nockstenskrukorna ute, 
ser riktigt fina ut men de borde tas in...behöver dock köpa andra krukor till dem och har inte hunnit med det riktig....
Nåväl, det kanske hinns med nån dag framöver. 
Imorgon ska jag iaf ta stygnen efter operationen, ska bli skönt att slippa förbandet, det kliar!!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar