torsdag 27 maj 2010

Ny rabatt och leverans...

Godmorgon alla raringar!
Ny dag igen, snacka om att dygnets timmar försvinner i ett rasande tempo, inte många dagar kvar av maj alltså är det snart juni och midsommar och semester och sedan höst...
shit, nu blev jag stressad...
Stopp där,
fortfarande maj, du hinner...
inte för att jag har några speciella stoppdatum när vissa saker måste vara klara men ändå, känns som om dagarna och veckorna liksom svischar förbi....
Igår förmiddag gjorde jag en ny rabatt, var liksom tvungen för att få ner mina nyinköpta raringar från Estland samt allt som stod i krukor sedan diverse mässor här under våren.
Det blev en liten surjordsrabatt vid vår entré...

Jag blev ganska nöjd...

maken gnällde lite över att dräneringen kanske inte gillade det hela men det struntar jag i,
Han sade inte åt mig att gräva bort det hela iallafall och då är det nog inte så farligt, hoppas jag...!
De ringde oxå från en större fraktfirma igår, de ville ha en vägbeskrivning till Blomsterbo, det hade nämligen kommit ett stort paket med växter som ska levereras idag...
från Hortogreen, tror nästan alla varit med och beställt något på jobbet så det paketet är värt en förmögenhet (alltså; räkningen är på flera tusen....)
Så spännande, jag kommer knappt ihåg vad jag beställt mer än ett par hortensior och några hostor... hoppas att allt är med, det är så tråkigt om något man beställt har tagit slut och man står där med lång näsa...

Nähä, detta duger inte, måste ut i rabatterna en stund innan kvällspasset på sjukhuset.
Har tänkt att göra iordning vid växthuset idag, har liksom inte hunnit med det ännu....
har inte sått några grönsaker ännu men mannen i huset har dock satt potatis förra helgen....

Kommer ni ihåg att jag berättade om en reporter från en tidning skulle göra ett reportage om min trädgård? Så här blev artikeln;

Rubriken; Ulrica kan inte få nog av träd och växter....
och det roligaste av allt var att hon skrev att min filosofi var;
Mycket av allt!
så 'mitt i prick'....
jag som verkligen vill ha allt och har inga betänkligheter eller bromsar var och hur och när det ska få plats i min trädgård....
komiskt att reportern läste av mig så direkt för jag lovar, det var inga ord som jag uttalade...

Må väl!
Kramar Ullis 

3 kommentarer:

  1. Vad kul att det blev en bra artikel - och fina bilder av vad man kan se!
    Det är ju tyvärr så lätt att man ångrar sig efteråt när reportern kortat av eller t.o.m. helt förändrat betydelsen av det man sagt! Men....vi som håller på med trädgård, vi brukar lyckas ganska bra att få fram våra starka känslor för hobbyn. Och det hade tydligen du!!

    SvaraRadera
  2. vad mycket fina blommor du har planterat, härligt.
    Tack för att du ville vara med i min tävling, ha en fortsatt go vecka , Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Gud vad roligt det måste kännas att få ett alldelens eget reportage i en tidning. Tänk vad många som skall sitta och läsa ,se på alla fina bilder och bara vill ha.
    Din header är ju otroligt fin där skulle jag vilja sitta och bara njua.

    Ha en riktigt fin helg, här regnar det och det har det gjort i flera dagar nu.

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera