torsdag 2 december 2010

dubbelkompetens?

Tjoho alla rara!
Midvinternnattens köld är hård, stjärnorna glittra och glimma...
nog var det rekordkallt imorse; 22,4 minusgrader, inte konstigt att man fryser och bilen är trög
denna vecka har jag varit på praktik fast inte på operationssidan utan på anestesisidan (narkosen) och hur kul var inte det? Så spännande att få intubera och söva på mask...
och idag har jag tillochmed klarat av att hålla masken på plats med en hand och skriva och skruvat på narkosapparaten med den andra... en klar förbättring mot i början av veckan då jag molhöll masken med båda händerna och hade krampkänningar efter 10 minuter... (ja, ni förstår att det inte är så lätt när man inte vet hur man ska hålla minsann... men jag har haft en toppen handledare så nu har jag fått in 'knixen' lite bättre iallafall!)
Blev faktiskt lite förvånad över att jag tyckte att det var så himla skoj med anestesi!?!
Funderar på dubbelkompetens?
Varför inte...
plugga lite till...
nja, jag väntar nog med det beslutet
men jag stänger inga dörrar för det var SÅ kul!
Imorgon ska jag ta tåget till Göteborg med en god vän- vi har siktet inställt på julmarknad på Liseberg och shopping i mängder,
ja, så till vida om SJ håller vad de lovar med att tågen alltid kommer fram...
det har ju varit lite si och så med det den sista tiden...
å nu säger SMHI att det kommer mera snö...så...
vi får väl se hur det går....!
Nu väntar tv-soffan på mig,
Ha en trevlig torsdagskväll
kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar