torsdag 30 december 2010

sista versen

Hej alla rara!
2010 sjunger på sista versen, så gör också min tulpanbukett
som jag inhandlade till jul,
de har hållit sig fina ända tills nu,
fast jag måste få säga att jag faktiskt gillar 'förfallet' oxå!




Även hyacinterna börjar ge sig
dessa tre blommar dock fortfarande:
Gillar färgen!

Å faktum är att maken har överlevt julen trots hyacintdoft...
har har visserligen börjat snora nu men det är nog en 'vanlig' vinterförkylning som han åkt på
(skyller inte på hyacinterna!)
Imorgon är det sista dagen på detta år
jag blickar med spänning in i 2011
ett helt nytt 'oskrivet blad'
spännande
man vet liksom inte vad som ska hända
varken i trädgården eller i 'livet' i stort....
Vet att det väntar 'mycke' jobb
(tänker främst på utbildningen jag går)
men även ute i trädgården...
fast det är inte jobbigt jobb
det är roligt, skojigt, fantastiskt, kreativt, svettigt, och tillfredsställande jobb
eller hobby...
eller livsstil...
ja, ni förstår nog vad jag menar?!
Det är sådant jobb som ger energi
inte tar energi...
Precis som bloggandet!
Det ger mer än det tar, och det är väl därför man håller på?!
Nu, go´vänner ska jag sätta igång med lite städning
så huset är fint tills ingången till nästa år!
Må bäst ni rara!
Kram Ullis





1 kommentar:

  1. Håller med dig om att Tulpanens vissnande är vackert... nästan vackrare än då dom är färska :=)
    Vill önska dig ett Gott slut och Ett Gott Nytt odlingsår!

    SvaraRadera