onsdag 23 mars 2011

beställning

levererade ett perennaerbjudande i min mailbox-
ett som jag absolut ville utnyttja
Så, 
med bara några få klick
var plånboken betydligt tommare
men rabatterna kommer att bli desto vackrare 
iaf så småningom
Har bara goda erfarenheter av plantor köpta från odla.nu
tycker att kvaliteten har varit riktigt bra!
Så detta beställdes:
Astillbe 'Milk and Honey', 'peach blossom' och 'spinell'
Pion 'Buckeye Belle' och 'Sword dance'
Pionen Buckeyed Belle från odla.nu

Hemerocallis 'chocklate candy'
Dicentra formosa 'burningheart'
Hosta 'Fire island' och 'mama mia'
Hosta Mama mia från odla.nu
Så nu är det bara att vänta på paket i brevlådan
ja, och naturligtvis hoppas på att vårens framfart och snöns tillbakadragande
fortsätter så det finns grävbar jord när härligheterna anländer!
Nu ska jag sätta igång med vårstädning på glasverandan!
Å dessutom hoppas jag på sol och blåst idag med-
jag har lagt lakan i tvättmaskinen och tänker ha premiär
på utomhus tork idag.
Ha en skön onsdag alla goa människor!
Kram på er alla!
Ullis

1 kommentar:

  1. Ja, Odlas senaste erbjudande är svår att stå emot. Vill ha sååå många men måste gallra lite på beställningslistan.
    Ha en toppendag!

    SvaraRadera