tisdag 15 mars 2011

Transång

En bit från vårt hus ligger en sjö som heter Teen
dit har tranorna kommit!
Sitter just nu i köket och ska plugga lite och 
då hör jag hur tranorna ropar på varandra
det är väl verkligen ett vårtecken!
Snart, snart, snart
börjar de nog dansa på gärdena!

I morse var det isande kallt -10 grader
och vips kändes våren avlägsen igen
fast solen har strålat från en klarblå himmel hela dagen 
och fortfarande är det ljust ute!
Jag längtar tills det är barmark och plusgrader dygnet om
Jag längtar tills jag kan hänga ut tvätten på sträcket!
Ha det gött alla rara!
kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Åhhh, vad mysigt då Tranorna har kommit till dina trakter.
    Jag väntar på Storspoven som är min vårfågel. Då jag hör den drill då är det vår, fast jag får vänta ett tag in i april.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag avundsjuk. De borde passerat hos oss på väg till er men jag har inte hört några. Det är ett riktigt härligt ljud både på våren och hösten tycker jag. Jag får trösta mig med att en koltrast börjat toppsjunga här. Den kvillrade så härligt när jag gick hem från jobbet.

    SvaraRadera