onsdag 3 augusti 2011

med sorg i hjärtat...

...åkte jag till min goa vän M idag
hon har bestämt sig för att inte starta upp sin plantskola igen
snyft och snyft och snyft igen
jag vet att hon har kämpat och slitit 
men det var ändå en plats där jag fann frid
för att inte tala om otroligt vackra och udda växter
nu finns den inte mer 
men jag har haft tur som varit med under resans gång
lärt mig mycket och fått tag i finfina träd
nu skulle allt bort och jag fick spaden i min hand
'alla barrväxter måste bort så ta vad du vill ha' sa min vän
så jag grävde
bilen fylldes, trots att jag tog äldsta sonens caddy
totalt blev det 21 barrväxter av allehanda slag
 

 Här ovan ligger de i lilla dammen för att dricka sig otörstiga efter bilfärden

 Denna soffa köpte jag av M 
det är en zinksoffa med sittplats från 'båda hållen'

Fick dessutom en back med blandade hemerocallis
en back med aurickler och lite annat smått och gott
kan ni gissa vad jag ska göra imorgon?



Ja, ni gissade ju naturligtvis rätt-
jag ska plantera!!!
Växten i sista bilden är en Haquetica epipactis variegata
har varit på 'jakt' efter den lääääännngggeee
så jag är så glad,
trots att det är sorgsligt att M lägger ner plantskolan...
Tänk vilken kompis man har som låter mig få allt det vackra
Tack kära du!
Nu ska jag ta och kolla in vad ni har haft för er de senaste dagarna!
Må väl, raringar
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar