söndag 25 september 2011

Förberedelser

Hej vänner!
Gårdagen bjöd på ett fint väder
skogarna omkring Blomsterbo var fulla av entusiaster
SM i enduro kördes 
så det var både publik och enduroförare som njöt av det vackra vädret
så även jag!
Idag är det uppehåll men inte så soligt
så på förmiddan har jag passat på att putsat fönster
det är något som jag tycker är otäckt tråkigt
men ack så skönt när det är gjort!
Förberedelser för höst och vinter är oxå nått som jag påbörjat
trädgårdsmöbler ska ställas undan
pynt och sånt ska tas in
lite beskärning är kvar och jag
borde klippa häckarna en gång till innan vintern...
Men än är det inte så bråttom
jag tror inte att vintern kommer riktigt ännu...

 Vinteräpplena är inte riktigt mogna ännu, 
men vackra är de där de hänger på grenarna


Idag blir det hemgjord plankstek
äldsta sonen och svärdottern kommer hem på middag!
Trevligt!
Må så bra!
Kram Ullis

5 kommentarer:

  1. Helt ense, det finns roligare saker att göra än att putsa fönster. Så goda äpplen ser ut.
    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  2. Ja, städning o undanplockning kommer man aldrig undan. Lika tråkigt varje höst. o då undrar man var man fått allt ifrån o vem som ställt fram krukor lite här o var:) Men man glömmer så fort....våren är snart är....då kommer nya ting fram)//Helen

    SvaraRadera
  3. Fönsterputsning är inte något jag gör så gärna.Finns roligare saker att pyssla med.Som att jobba i trädgården även om det är för att plocka undan inför vintern.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga äpplen...är lite avis på dig.
    Vi blev utan äpplen i år.
    Ann.

    SvaraRadera
  5. Tänk vad olika vi är, fösterputsning är det ABSOLUT ENDA inom städning jag gillar! Kan kanske bero på att jag brukar byta gardiner eller ändra om i fönstren samtidigt - och dekorera det gillar jag!!

    SvaraRadera