onsdag 28 september 2011

En ängel



Hej raringar!
Idag fick jag en liten ängel på mailen
hon ska visst bringa rikedom till de som skickar henne vidare
så jag tänkte;
jag skickar henne vidare till alla mina goa bloggvänner
för jag vill ju att ni alla ska bli rika
på ett eller annat sätt!
Rikedom mäts inte alltid i pengar
det kan mätas i bland annat
kärlek
glädje
och tillfredsställelse
Allt detta önskar jag er!

I dag har jag varit på anställningsintervju
det är spännande!
Jag trivs oerhört bra på mitt jobb
men jag hade ett vikariat som går ut i december så då 
sökte jag nytt jobb...
nu vet jag att jag har fått en tillsvidaretjänst där jag jobbar
men tänkte att jag ändå skulle gå på intervjun...
det är kul när man är eftertraktad som arbetskraft!
Tyvärr (?) har jag valt jobb inom vårdsektorn och där blir man inte rik
har efter fyra års universitetsstudier och en magisterexamen 
sämre lön än min äldsta son som är grävmaskinist/lastbilsförare 
han har gått 3 år på gymnasie och tjänar mer än mig...(å han är 21 år)
är det snett eller?
Inte för att jag missunnar honom att tjäna bra
men jag har iaf arbetat inom vården i dryga 20 år
som sjuksköterska i snart 10 år...
Lönestege finns visst inte inom offentliga sektorn
nej ska man få upp lönen måste man tyvärr byta jobb då och då...
Så vi får väl se vad de har att erbjuda på det 'nya jobbet'!?
Å förresten, pengar är ju inte allt
men visst underlättar dem
särskilt trevligt är det att ha dem och spendera på träd och buskar
perenner och lökar
å allt annat som hör trädgården till
eller hur?!
Ha en skön kväll!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Vilken underbar liten varelse! Jag känner mig rikare bara av att ha upplevt den via din bild. Annars är det väl ungefär lika för mig som för dig med lönestegen. Den skulle inte nå ens till lägsta grenen om man ställde den mot ett träd...men min arbetsgivare ger mig annat än pengar som också är värdefullt: jag har möjlighet att påverka/i viss mån välja mina arbetsuppgifter, jag har möjlighet att ta VAS (vård av själ)ett par dagar om året och jag får sjunga på arbetstid.För att inte tala om möjligheten att träffa trevliga arbetskamrater och oftast trevliga besökare.Man kan känna sig nöjd. Vi har ju både mat på bordet och tak över huvudet, bensin i bilen och odlingar i trädgården.

    SvaraRadera