lördag 3 september 2011

Hjälp

dagarna bara går och jag hinner inte med allt som jag vill!
Hade ju planerat att mura färdigt väggen till växthuset, nej, det är ännu inte klart...
har bara hållit på i drygt ett år...
usch, gillar inte att inte få tummen ur........
hm, nåväl, det är ju inte precis så att jag sitter på rumpan och inget gör
men ibland måste man göra sådant som inte är så kul eller sådant som måste göras...
 På måndag kommer kommunen och hämtar grovsopor hemma hos oss
idag har vi iaf fått ut massor...
hoppsan vad grejer man samlar på sig
sådant man tror att man ska använda nångång
fast den gången aldrig kommer
nu åkte mycket...
och jag har fortfarande söndagen på mig och gå igenom lite mer
högen vid vägkanten kommer säkerligen att fyllas på lite till....!
Trots att vädret är alldeles perfekt för trädgårdsjobb idag får det vänta tills imorgon
måste iväg till stan för div inköp (mest tråkiga men nödvändiga saker som mat...)
dessutom ska vi besöka svärmor som är inlagd på sjukhuset... sånt som måste prioriteras!
Har dock skördat drygt 2 liter av mina fantastiska jätteblåbär
de är supergoda och ger superskörd
1 buske gav dessa liter och ännu finns det massor med omogna bär kvar
det gillar jag! Även björnbären är snart skördeklara, trots att busken frös ner totalt i vintras 
har den vuxit till sig och ger fina bär...
hamnar oxå på prioriteringslistan....
Hm, kanske bäst att sätta fart och bocka av lite göromål?
Ja, jag gör det nu! 
Må Bäst Ni Rara!
Kram Ullis


2 kommentarer:

  1. Trist med saker som måste göras men det känns bättre när man är klar.
    Ha en skön lördagskväll.

    SvaraRadera
  2. Precis så har jag känt nu en längre tid men IDAG tog jag paus. Så skönt... Kul att du får sån riklig skörd av blåbär.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera