torsdag 24 juli 2014

Hortensiatid

Go'kväll!
Ja, nu har jag varit ute på min bevattningsrunda! Fortfarande 25 grader varmt och åskan mullrar på avstånd, tror dock inte att det blir nått regn här, tyvärr, för det är så torrt så torrt!
Torkan till trots är trädgården ganska frodig och grön! 
Och nu börjar Hortensiorna vara fina:)
Annabelle är magnifik med sina gigantiska blommor...
Limegröna blomknoppar som sen övergår till rent vitt...

QuickFire börjar bekänna färg...rodnar alltmer ju äldre blomman blir!

Dharuma är en lågväxande paniculata!

InvinciBell är snygg rosa med ganska små blomklasar för att vara en arborescens.

WC kurilerna är en storvuxen paniculata med vackra vita blommor;)

Hayes starbust är en dubbelblommande vidjehortensia (arborescens)

Å att Limelight fått det namnet är inte svårt att förstå!

Snygg vitt stor klase bjuder Vanilla fraish på! 
Ja, det var några av mina hortensior, ett släkte jag verkligen uppskattar!
Nu får det bli en kvällskaffe...och så håller jag tummarna för att åska och regn drar sig häråt!
Må väl och tack för titten!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar