torsdag 10 juli 2014

Hett hett

Hej alla glada:)
Ja, nog är det hett alltid, svetten inte bara lackar utan den rinner längst ryggen och pannan. Jag kör nämligen grus i värmen...
Mycket grus, typ ett lastbilslass ska kärras från garageinfarten till andra sidan av huset där mitt nya projekt börjar ta form. Eller nytt förresten....det är ju så att något var tvunget att göras efter grävskopans framfart så det blir ett grusparti:)


Igår kväll kom slipersen på plats och som sagt idag fylls gruset på ...

Trädet i mitten är min Acer negundo flamingo som har grävts upp och sedan planterats igen, vid lönnens fot har jag planterat Geranium Ballerina som jag tänkte ska 'ta upp' lönnens rosa bladfärg.
Hoppas bara de överlever denna tuffa behandling:)

Min nyköpta stenlykta ska få en alldeles egen plats under blomsterkornellen, tror det blir bra...

Rosorna som grävdes upp i samband med avloppsgrävningen har nu fått en ny rabatt där jag hoppas de kommer trivas.
De ska allt få en underplantering av perenner såsmåningom... Finns gott om perenner som skulle behöva delas men det tar vi när värmen bedarrat något...:)

Med det som är planterat nu gäller det att vattna, vattna och vattna lite till för det är inte bara jag som är törstig i värmen:)
Nä, nu dax för mer grus...
Tack för titten! Kramar Ullis

2 kommentarer:

  1. Bra styrketräning å köra grus va!? :)

    SvaraRadera
  2. Jisses så du jobbar och står i mitt i tropikvärmen! Bra jobbat!

    Ha en skön helg

    SvaraRadera