onsdag 16 juli 2014

Trädgårdspysslet

Hej alla trädgårdsvänner!
Tänk vad skönt det är att ha semester:) kunna pyssla med det som jag känner för just nu! Och lägga ner när jag vill...inga 'måsten' utan bara ta dagen som den kommer! Nu är ju inte jag nån som har tålamod att sitta några längre stunder i solstolen, nä, jag tycker ju om att få pyssla och påta och fixa lite här och där. 
Idag har iaf portalen nere vid dammen kommit upp
Blev riktigt bra...upptäckte oxå att vi visst hade ett getingbo under trädäcket..hm getingarna uppskattade inte att jag snickrade och målade vid deras bo...fick springa därifrån så de hann lugna ner sig lite innan jag kunde göra klart.
Nya pumpen är igång i lilla dammen...lite porl är aldrig fel:)
I stora dammen har vi oxå gjort iordning pumpen så nu är vattenfallet igång...!
Igår kväll tig jag fram häcksaxen och gick en runda och fixade till liguster, Thuja och granhäcken...
Idag har jag oxå gått på beskärningslinjen. Fast med sekatör och grensax...många grenar som behöver kortas in, buskar och träd som stammas upp för att få in ljuset och för att kunna ta sig fram i trädgården;)
Nu dax för fm-kaffe sen ut för mer semesterjobb...njutbart sådant!!!
Må bäst ni rara, kramar Ullis

4 kommentarer:

  1. Bågen var verkligen perfekt just där! Så fint det blev :)

    SvaraRadera
  2. Portalen har du all anledning att vara nöjd med, snygg! Passar väl in i miljön och känns lite Japan.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så fin portalen blev! Passar väldigt bra in i grönskan.
    Se upp för getingarna och ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev med den rundade portalen! Vilken tur du hade som hittade de rundade delarna...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera