måndag 28 juli 2014

Skön luft

Godmorgon!
Ja, vilken härlig luft det blev sent igår kväll, efter att åskan dragit vidare.
När det blixtrade och mullrade som värst satt jag på glasverandan och njöt av skådespelet...
Vid halv sju tiden var det så mörkt så gatlysena tändes.
Och jag njöt av det efterlängtade regnet.
Livgivande regn...både jag och trädgården drog en suck av lättnad.
Äntligen regn!!!

Nu på morgonen var det bara 16 grader ute och dimman låg tät...
Svalt och skönt.
Första gången på några veckor jag blev fuktig om fötterna på morgonen när tidningen hämtades.


Regndropparna glittrade på Hostans stora blad...

Och genast glittrar Brunnera Jack Frost snyggt i silver igen...den har varit lite matt och hängig sista tiden men nu ser den fin ut igen.
Nu dax å åka till jobbet!
Ha en fin måndag:)
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskade att åskan skulle komma hit och rensa upp i luften men det gjorde den inte :( +30 har termometern visat och jag och trädgården suktar efter vatten. Det sägs att det ska bli regn hos oss på Onsdag. Vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fuktiga bilder med dimma och vattendroppar, jag kan riktigt känna vilken doft det blir när vi äntligen får regn någon gång. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera