torsdag 2 augusti 2012

Goda råd

är dyra, säger ordspråket...
och just nu känns det så
1000 trädgårdar närmar sig med stormsteg
Blomsterbo kommer att delta 
och det ska bli jätteskoj
men det är så mycket som ska ordnas innan dess
man vill ju att trädgården ska vara fin, 
ni vet, välrensad, ansad och gräsmattan ska vara nyklippt
gångarna krattade, rabattkanterna nyskurna

ojojoj, så mycket att göra 
och så lite tid jag har, fniss
Men, de som kommer får ta trädgården som den är!
(vet mycket väl att det bara är jag som ställer kraven...)

Nåväl, det kommer ju att finnas finfina tavlor att titta på oxå,
vissa av tavlorna är dessutom till salu!!!
Förhoppningsvis blir det soligt och fint så tavlorna kan hängas ute i trädgården
Fika och växter kommer oxå att finnas till försäljning
har faktiskt hunnit med att kruka upp några backar med allehanda plantor...
Nähä, nu gäller det att sätta fart!!!

Är nämligen ledig i dag innan jag går på dubbeljour över helgen...
så idag har jag tänkt uträtta massvis i trädgården!
Vi får väl se hur det går, fniss...!
Ha en superskön torsdag
Kram Ullis



2 kommentarer:

  1. Visst är det typiskt, att när det ska komma folk då sätter man fart:) Det är likadant inne, jag brukar säga att det är bra att bjuda hem folk med jämna mellanrum, då blir det ordentligt städat ;)
    Lycka till!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig på pricken! Och det är ju inte många dagar kvar.Det är ett alldeles utmärkt sätt att få fart på både sig själv och familjen att ta hem gäster.Det blir både gräsklippt och dammsuget och jag vet inte allt!
    Men kruka in till försäljning...det har jag inte ens tänkt på.Dags att ta tag i några krukor:)

    SvaraRadera