fredag 31 augusti 2012

Redan fredag

och ytterligare en vecka har försvunnit...

Rhododendron Mother greer blommar om
det går så fort och snart är även augusti slut
höstmånaden september tar vid
och sommaren är nog ett minne blott!
Även denna vecka har fyllts med arbete
och ännu ett jourpass väntar i dag.
I trädgården har jag hunnit med att klippa gräset iaf, det var en kväll
då regnet hann torka upp så det gick att klippa
jösses vilket gräsår det varit!
ekbladshortensians vackra blommor

Jag har rensat sommarprojekter, ni vet,
den stora nyanlagda rabatten vid planket...?
Det hade fått en fin grön matta med små fröogräs...
det är nu bortrensat! Dessutom har jag fått ner nästan alla plantor 
som stått i kruka, det var ju tur
för redan nästa vecka blir det ju en tripp till
Munkedal för nya inköp hos Thommy Ahnby.

Häromkvällen var jag ute med kameran strax innan skymning
  Det blir ett fint ljus... kontraster syns på ett annorlunda sätt
färgerna likaså

 Querces robur argentomarginata
i skymningen

 Boken striatas ränder kommer fram...



Liljornas doft fyller trädgården...
Har bla beställt ett gäng liljor från odla.nu

 Kaprifolen 'Harlequins' blad är så vackra...

 Tibas, Daphne är en trevlig liten halvbuske
till vänster är det Astrid, en variegerad tibast
och till höger är det Eternal fragrance, som även den doftar otroligt mycke och gott!
Nu ska jag fixa lite här hemma, måste ta en sväng med snabeldraken...
på något konstigt vis tycks det aldrig hålla sig nystädat... fniss
Sånt är livet!
Ha en skön fredag med mycket mys!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar