onsdag 22 augusti 2012

växlingar

Hej mina vänner!
Det märks i trädgården att sommaren lider mot sitt slut
det är fuktigare och råare i luften
morgnarna känns annorlunda och även om solen skiner
så tar det en stund innan dimman eller nattens dagg lättar
trädgården är väldigt vacker tidigt på morgonen
liksom insvept i ett skyddande täcke!
Nu är det ypperligt att börja dela perenner
plantera och gräva lite nytt
själv har jag ett gäng krukor står fortfarande
plantor som inhandlats men ännu ej fått komma i jorden
måste ta tag i detta snart...!
Massvis med perenner som vuxit till sig med åren
står trångt i rabatterna
dax för delningar...
fler planter som ska hittas plats till...
eller ges bort...!
Borde verkligen starta nu
men även jag är lite seg idag
känns i kroppen att jag jobbat många dagar i sträck
så även idag
ska iväg på ett jourpass i em 
jobbar till imorgon kl 14.30
sedan är det bara fredagen kvar och sen är jag ledig i helgen
ska bli underbart skönt!
Mats kommer hit då och vi ska försöka täta mitt läckande lusthus
äntligen...fniss



De amerikanska blåbären i min trädgård börjar nu mogna
snart måste jag börja skörda dem, jippi
älskar blåbär
och särskilt i pajform...
var ute i skogen en sväng igår kväll,
massvis med kantareller hittade jag
de gav jag bort... vill inte ha mer i frysen men kan ju inte 'gå förbi' dem...
verkar bli mycket lingon i år oxå
tänker på de stackars människor från andra länder som lockats hit för att plocka bär,
sälja dem och tjäna lite pengar
hoppas de kan göra sig en slant på lingon iaf
hm
vilka människoöden det finns,
tänk vad jag är lyckligt lottad
som har familj, hus och hem, ett jobb som jag trivs med
och som ger pengar så jag lever bra...
Man ska nog vara tacksam!
Nä, detta duger inte...
Ha en skön onsdag
kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar