söndag 8 december 2013

2a Advent

Dax att tända andra adventsljuset, det lackar mot jul. Dagarna försvinner i ett rasande tempo och det känns som om jag inte riktigt hinner med.
Är ännu inte helt frisk, hade en febertopp igår igen, suck! Och vid minsta lilla ansträngning tryter orken.... Kondisen är nere på 0 känns det som.
Ute i trädgården är det vitt och fint, snön döljer den okrattade gräsmattan:) vackert vitt! Det enda man ser är rådjurens spår...de följer fjolårets stigar...rakt fram till thujahäcken och rhododendronrabatten. Tydligen är det delikatessbordet uppdukat enligt dem...jag kan bara beklaga och hoppas på att få några azaleablommor till våren! Nån som har nått bra tips på skrämsel som fungerar? 
Inne i mitt köksfönster blommar brudorkideer i läckert ceris-lila. En riktig 'höjdare' i mina ögon... Så vackra blommor som står sig länge, och dessutom lättskötta, vad mer kan man begära?

Mer snö är att vänta enligt SMHI idag, så jag matar småfåglarna för fullt...

Min svärdotter har gjort fågelgodis... Ett uppskattat tillskott hos småfåglarna...
Ha en fin söndag alla rara! Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar