tisdag 10 december 2013

Oj så svårt det är....

Den är här nu...


Årets sista 'trädgårdsamatören' med 2013 års frölista;). Den låg i brevlådan igår...så kvällen var räddad! Med en kopp kaffe och nybakad saffranskaka satte jag mig i soffan och började läsa...


Sida upp och sida ner med latinska namn på ljuvliga blommor, träd och buskar... Åååååå vad mycke spännande fröer det finns! 'Ha-begäret' växer och tankarna snurrar....vad ska jag välja för några fröer? 
Som medlem får man ju ett antal fröportioner...men tänk att det är så svårt å välja!!
Jag vill ha allt! Nä, det var inte riktigt sant:) men väldigt nära iaf...
Kräver en del omtanke och funderingar... Vad vill jag verkligen ha?
Finns den där eftertraktade namnsorten jag varit på jakt efter i åratal? 
Å sånt jag inte vet vad det är...jättespännande!!!
Ojojoj....måste börja om i listan igen, är väl femte gången jag läser och markerar: 
En bock för självklara val...
En prick för sånt som jag vill ha...
En stjärna för det som ska slås upp och läsas på om...
En krumelur för reservfröer om jag inte får första-hands-valet...
Gissa hur min frölista ser ut:)?
När detta väl är gjort ska man börja sålla för inte räckte mina portioner till allt jag vill ha...
Suck och stön
Vilket angenämt bekymmer jag har!!!
Nu kastar jag mig in i latinet igen...se om jag kan bestämma mig?
Ha en finfin tisdag alla rara!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Jag har inte öppnat tidningen än. Det ska jag göra när jag har ro att sätta mig och ta det lugnt med den. Jag längtar!

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera