fredag 28 mars 2014

Fredagsmys på mässan

Hej! 
Så var det fredag och dax för årets trädgårdsmässa i Örebro. Jag hade bestämt med goa vännen P att mötas där, strosa runt lite och sen en go-fika på stan....ja helt enkelt en perfekt mys-fredag. Solen strålade från en klarblå himmel... Massvis med trevligt trädgårdsfolk i farten...
Om man säger som så: visserligen är mässan knappt en bråkdel så stor som den i Stockholm förra helgen men det var lite väl glest mellan utställarna tyckte jag... Synd! Det var gjort på en timme...


Inte lika trångt som i Älvsjö, det var ifs bara positivt...behövde ju inte armbåga mig fram:-)


Gillade detta fatet...  Tänkte mig det men några lökar och lite fin mossa... Vände mig om...och där stod det; 


Precis som jag tänkte mig det...


Var tvungen att stoppa näsan i häxalens blomvippor...doftar underbart. Denna fanns till försäljning hos Per Burgers från Köping...har redan flera sorter hemma i min trädgård så den var jag inte sugen att köpa men väl några andra fina ljungplantor som jag hittade i en back. Tyvärr var de redan sålda men han hade fler...i Köping:( 
-Jaha, det är ju där sa jag,
- ja...men jag får väl leverera dem hem till dig då sa Per, du bor väl här i Örebro...jag passerar här till veckan så det ordnar sig!
-Ja men, jag bor ju inte här utan i Mullhyttan sa jag lite besviket...
-Mullhyttan sa Per, ja det ordnar jag, jag ska ju till Rudskoga och hämta växter, jag får väl ta svängen om Mullhyttan då!
Snacka om att jag har tur ibland och snacka om att Per är serviceminded!!!


Såg denna gungstol som jag tyckte var läcker.... Kolla in 'tassarna'

Häftiga inte sant?!?
Kan tänka mig den i något buskage....!

Ja, och tro nu inte att jag kom hem tomhänt heller (det har aldrig inträffat)


Det blev en Abies koreana Blue Magic

En chamaecyparis 'Parson'
Samt två hostor; rainbows end och empress wu...den sista blir visst gigantisk! 
Nu ska jag ut på en skön promenad i vårvädret!
Må väl alla rara och tack för titten!
Kramar Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar