tisdag 10 maj 2011

Dammlycka!

Hej raringar!
Inte trodda jag att näckrosknoppen skulle slå ut,
(trodde den var sedan förra året) men se idag hade den vecklat upp sina kronblad
under näckrosbladen simmade två salamandlar
vilken lycka! Jag som trodde snoken käkade upp allt i dess närhet...


 Nu e de dax för rhododendrona att börja blomma


 I ett surjordsparti ståtar detta olvon
det fyller halva trädgården med underbar doft!

 Även äppelträden har slagit ut idag!

 Maken kom hem med en present:

En gammal sockerlåda omgjord till kista
supernice!
Nu ska jag ut och montera ihop trädgårdsmöblerna vi köpte igår!
Ha en skön tisdagskväll!
Kram Ullis

4 kommentarer:

  1. Jag har en damm men ingen näckros, snyft, och inga salamandrar, snyftsnyft och ingen sockerlådskista heller snyft! Så roiligt att du har allt detta fina, skratt! Och visar oss..

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Vilken klok karl som kommer med så underbara saker till dig! Och så fantastiskt med en så tidig näckros! Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Nu går allt så rasande fort!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Snygg låda. Om du vid tillfälle skulle vilja skriva om häggmisplar och visa bild så skulle jag bli glad har nu två ex en är prakt men den jag har trodde jag var prakt med det tror jag inte längre //Britt

    SvaraRadera