onsdag 4 maj 2011

Hängig!

Godmorgon!
Var på väg till operation för praktik men började plötsligt må fruktansvärt illa
kändes som om jag skulle behöva stanna och kräkas
var ju bara att vända bilen hemåt igen och ringa 
och säga att jag blir hemma idag
Hoppas att det bara var något tillfälligt, snabbt övergående...
jag hatar magsjuka!!!!
Ute i trädgården hänger alla blommor med sina huvuden
Frost inatt, ner mot 3 grader minus gör att 
alla växter ser ledsna ut
de ser iof ut som jag känner mig just nu...
 Riddarsporrarna hänger med huvudet

 Så gör även Rönnen 'Rosmarie'
 Acer 'Brilliantissimum' har fått en kappa av is

 Rodgersian ser lite tagen ut han med...

Ytterst på de nyutslagna lönnlöven glittrar lite snö
medan solen tittar fram mellan buskarna.
Hoppas att temperaturen stiger snart
och hoppas att växterna som slagit ut
orkar hämta sig efter denna kyliga natt!
Nu går jag och lägger mig och hoppas att illamåendet ger sig snabbt!
Ha en bra dag!
Kram Ullis

2 kommentarer: