söndag 1 april 2012

Utbyggnad

Hej vänner!
Vilken kylslagen helg vi har,
man hann minsann vänja sig fort vid att vinden och luften var varm
nu, när det är normaltemperatur känns det onödigt kallt!
Igår var jag ju på trädgårdsmässa i Örebro
den är ju betydligt mindre än andra
 Persika i full blom, ljuvligt!
 Fantastiska Aurikuler hade Ray med
kolla in hans blogg:
 WoW så vackra!!!
Förstår varför de kallas showauriculas
för nog bjuder de på en show alltid!
Det var trevligt på mässan, mycket folk...
jag hade beställt lite från odlarglädjen,
så med mig hem följde en Ek; Querqes robur aureovariegate
Picea Engelmanii, Salix erytroflexuosa, Cymbalaria murialis 
samt en Heuchera 'Midnight rose'
Dessutom köpte jag en Magnolia från Per BÜrger; 'Geroge Henry Kern'

Med så mycket nyinköp var jag ju tvunden att åka hem och bygga ut...
Så nu på förmiddagen har jag gjort klart nybygget;



picea engelmanii

Magnolia George Henry Kern

 På väg hem från mässan stannade vi till vid en av mina favoritbutiker
Tant grön i Vintrosa, där inhandlades lite lökar och penseer
så denna låda kunde iordningställas
tyvärr hade de inte öppnat 'trädgården' ännu
så det får bli ett nytt besök efter påsk!
Nu blir det lite mat och sedan ska vi iväg på kalas i eftermiddag!
Må bäst ni rara och tack för att ni tittade in!
Kram Ullis



3 kommentarer:

  1. Auriklier är som eleganta skådespelare i rabatten. Härligt att vandra runt på trädgårdsmässa få inspiration och köpa hem nya spännande saker. jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  2. Verkligt fina aurikler. Och så roligt att komma hem med nytt som ska ha plats i jorden.Hos oss tar det dagar att ordna en ny plantering.Men du bygger ut så där bara i en handvändning? Eller är det månne ett aprilskämt...

    SvaraRadera
  3. Att du kan få till en rabatt så där snabbt, härligt. Många fina inköp//Britt

    SvaraRadera