fredag 13 juli 2012

Blomstertider

Hej go'vänner!
Idag skiner solen, iallafall än så länge
de har ju varslat om både åska och regn så jag är glad över att 
de har haft fel...
Jag håller på ute i trädgården
rensar och beskär både här och där
det växer ju så det knakar!

 Azaleor och rhododendron har ju sin höjdpunkt av blomning runt månadsskiftet
maj-juni (ja några tidigare än så naturligtvis...)
Men det finns faktiskt juliblommande azaleor...
Ovan är det Millenuim som precis har slagit ut
läckert ceris-röd i färgen!


 Riddarsporrarna är granna
där de står på parad i rabatten...

 Rosor ska avnjutas i grupp
en bukett på köksbordet gör mig glad
doften är ljuvlig!

 Mina kära hortensior är på gång
ännu dröjer det innan de slagit ut fullt men jag tycker 'knoppstadiet' 
oxå är fint.
På bilden är det 'Quickfire', den kommer att bli rosa när den är utslagen...

 Rodgersian 'superba' blommar,
mängder med små blommor i klasen!

,

Erigeron är en trevlig och frisk, tålig perenn som blommar nu!

 Ljuvliga hostor, kan inte få för många!
Tänk att man (nästan) glömmer bort Hostans vackra blommor
man tänker ju nästan bara på hur bladen ser ut
men blommorna är ju så vackra
och som en del doftar!!!

 Makroobjektiv kan ge otäcka vibbar...
liten spindel blir stor!

Nice combo, Acer shirashiwanum aurea och Acer palmatum Ornatum
Så snyggt!
Igår hade jag trädgårdsbesök...
fotograf och författare till en kommande bok besökte mig
Hostor och dammbilder stod i fokus,
ska bli spännande att se så småningom...!
Vädret var kanske inte riktigt på vår sida
både sol, regn och åska över Blomsterbo just då
Men som fotografen sa; regniga bilder kan ju oxå bli bra
och droppar på Hostor är ju SÅ snyggt...!
Ha en trevlig eftermiddag!
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Å så nydelige bilder fra hagen du viser.
    Rosene er et syn for øyet.

    God helg , Maritklem.

    SvaraRadera