onsdag 25 juli 2012

morgonljus

Hej mina vänner!
Vilken dag, solen skiner och temperaturen har stigit till dryga 24 grader
man tror ju nästan inte att det är sant...
helt plötsligt känns det som om sommaren kom på besök!
Typiskt att man börjat jobba igen... fast det är ganska skönt med lite rutiner igen
och det var så kul att komma till jobbet!
En sväng med kameran nu på morgonen visar att trädgården och blommor är så fina
det blir ett speciellt ljus på morgonkvisten...




På förmiddagen har jag hunnit med att klippa gräsmattan
som den växer!
Jösses, men det är ju verkligen optimala förhållanden
rikligt med regn och sedan värme!
Toppen så att säga!
Häromdagen var jag och hämtade kycklingar hos min goa vän R
hennes man hade kläckt fram 3 kycklingar åt mig...
så nu har jag 'pip' i köket igen, så söta!
De har växt till sig och är redan flera veckor så jag behöver bara
vänja dem av med värmelampan
snart kan de introduceras i hönshuset!
Nu ska jag packa övernattningsväskan för härnäst på programmet står ett jourpass
Ha en skön sommardag
kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar