lördag 7 juli 2012

Projekt rapport och några rosor

Hej raringar!
Fortsatt datastrul... får väl se om detta inlägg kommer att publiceras...
Här pågår iallafall semesterns trädgårdsprojekt...!
 Gräset är bortgrävt och ersatt med grus
två planteringar blir det i gruset,
några stenar är placerade och där bredvid blev det lite växter
 Hosta Golden tiara, hasselört, en benved samt en liten lönn; Red Vine

Vid den andra stenen har jag satt en liten kompakt gran...


 Persikan Riga väntar på att 'väggen' ska bli klar
sedan ska den spaljéeras

 Ni ser mittensektionen, där blir persikans plats...
på sidorna är det inte klart ännu, där ska det in två fönster...

 som ligger här och torkar
det är två gjutjärns fönster som jag fått från gården här borta
dessa har suttit i ladugården
men blev över när de byggde om
nu kommer de att pryda mitt 'plank'
jag kommer inte sätta i glas utan de ska få vara fönsterlösa...

 Just nu doftar det underbart gott i trädgården
rossäsongen är inledd
ovan en okänd ros, köpt som New Dawn men det är det inte...
fin iallafall och som den doftar!!!

 Tuscany superb

 Golden celebration

 Sweet Juliet

 Gipsy king

Och min favvo: Charles de Mills
en gallica som är fylld och doftar precis som rosor ska!!!
Nu går jag ut och fortsätter!
Må bäst ni rara och tack för att ni tittade in!
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Det projektet ser ut att passa fint hos dig, men jag fattar inte var du får plats med allt. Det såg ju rätt fullt/färdigt ut redan när jag hälsade på. För två år sedan? Tiden går fort för vi har ju så roligt! Och rosor...

    SvaraRadera
  2. Gode billeder af dine smukke blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    Her regner det. Jeg håber på tørvejr i eftermiddag.

    SvaraRadera