tisdag 23 oktober 2012

Föredrag

Hej go'vänner!
Idag måste(!) jag plocka in 'pyntet' i trädgården, det är ju inte klokt men så här sen har jag nog aldrig varit tidigare... Men jag har liksom inte haft nån lust att vara ute, det är ju så blött och kladdigt efter alla regnmängder!!!
Idag skulle det 'hålla upp' så jag hoppas att det blir en fin dag! Har dessutom beställningar på kransar som jag lovat, några är redan gjorda men jag måste till skogen efter lite lingonris, blir väl till att ta på gummistövlarna tror jag. Fast det är klart, skulle det regna kan jag sätta mig framför datorn och göra i ordning ett trädgårdsföredrag, har nämligen blivit tillfrågad av Degerfors trädgårdsförening om att hålla ett föredrag på deras årsmöte här i november... Kul tycker jag! Blir bilder från min trädgård, ffa buskar och träd som jag kan prata om nästan hur länge som helst...! Har dock lovat att begränsa mig till ca 1timma, fniss....
Hoppas ni får en trevlig dag, bäst jag sätter fart så jag får nått gjort innan jag går på jour i eftermiddag! Ska nog ta och inviga mina fina gardengirl byxor jag fick i födelsedagspresent; så fina, nästan för fina för att ha i trädgården...!
Kram Ullis

3 kommentarer:

  1. Snygga brallor, kul att du ska hålla föredrag igen, jag hade gärna lyssnat på dig när du berättar om dina växter.
    Ha det fint och grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  2. Kanske kan dina nya fina byxor bli "föredragsbyxor". Fniss
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu har jag hittat dig :)

    Lyckliga du som har ett par sådana.... Blir så avis :) man får ju hoppas att väderleksrapporten inför helgen stämmer för nu har det kommit nog med regn!

    Må gott!

    SvaraRadera