onsdag 3 oktober 2012

Oavgjort!

Hej mina vänner!
Snacka om att det är höst, blött och mörkt! Fick slå på helljuset igår morse när jag åkte till jobbet, idag ligger dimman tät över trädgården!!!
Helgens bravader i trädgården ( makens svingande motorsåg i mina träd) är över. Tror att det blev oavgjort... Han vann när det gäller tysklönnen, snyft, medan jag vann i fråga om körsbärsträdet där endast 1 gren togs bort...! Lönnen är jag inte så orolig över, just nu är den kanske inte så vacker men den har varit med förr, så även jag, så jag vet att den kommer att hämta sig och få en tät fin krona igen!
Idag har trädgården tagit på sig höstkappan, det sprakar av fina färger om än de just nu är lite fadda pga dimman som ligger tät, hoppas att det spricker upp för då blir det rart!
Tänkte att jag skulle försöka få in trädgårdsmöblerna och lite trädgårdspynt idag, är ju nämligen ledig fram till eftermiddagen då jag går på ett jourpass...
Hoppas ni får en fin dag! Kram Ullis
(ps, har ffe dataproblem så bloggandet sker via telefonen och jag får inte till bilderna så som jag eg vill ha dem i inlägget, hoppas ni har överseende så länge.... Har sagt upp avtalet med tele2 och snart är allt klart med telia så det kanske kan fungera bättre snart!)

3 kommentarer:

  1. Man får verkligen trösta sig med att hösten har fantastiska färger att njuta av.
    Härliga bilder!

    Ha en fin dag på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Det ser mysigt ut. Hösten har sin tjusning också men man glömmer det ibland då man är upptagen med att frukta för den kommande vintern...
    vi var också i gång med motorsågen i helgen men var nog lite för brutala med ett klarbärsträd. Gick nog inte så bra då jag tror att jag till 99.9% tog död på trädet... Det var inte riktigt meningen...

    SvaraRadera
  3. Perhaps some of your trees were wishing that they had been pruned by the surgical nurse who has a lighter touch than your spouse with a chainsaw. :)

    You have lovel plantings on either side of your grass pathway.

    SvaraRadera