torsdag 7 oktober 2010

aj,aj,aj,aj,aj

Jag har såååå ont i huvudet, tror att migränen lurar runt kröken! Ska nog ta några fina piller och dra täcket över huvudet! Gissa vad som hänt (å som inte gjorde huvudvärken bättre)....
tvättmaskínen har lagt av, drog igång en i morse och när jag kom hem var tvätten blöt ( inte ren men blöt = ocentrifugerad) Maskinen stod bara och morrade i hörnet..... provade med att trycka på alla tänkbara knappar men den bara fortsatte morra och ville absolut inte snurra runt...lyckades tillslut få den att tappa ur vattnet så luckan gick att öppna. Det var bara att ta den dyngsura tvätten och slänga den i badkaret och skölja manuellt. Å det gick väl ganska bra men sen kom jag till den delen när maskinen liksom snurrar runt så fort så allt vatten slungas ur och tvätten blir såpass 'torr' att det inte droppar när man hänger upp de. Jag insåg direkt min begränsning. Visserligen gillar jag karuseller osv så själva snurrandet skulle nog funka *fniss* men inte med migrän som hotade att bryta ut (med illamående som följd)....
urk
jag fick vrida tvätten så gott det gick!
Har någon provat att vrida ett par väldigt våta jeans någongång?
Det är inte lätt!
Hur gjorde dom förr i tiden, innan tvättmaskinen var 'uppfunnen'?.....
???
.....måste nog åka å köpa en ny maskin, detta fixar jag inte!
ååååååå
nä, detta går inte....
måste krypa under täcket nu!
ha't så bra
kram ullis


3 kommentarer:

  1. Migrän är inte ett roligt tillstånd drabbas själv ibland och då skulle man behöva ha ett reserv huvud att ta till//Britt

    SvaraRadera
  2. Stackare! Visst tänker man på hur det var förr när man råkar ut för sånt här, eller det blir elavbrott en längre tid, eller man inte har något rinnande varmt/kallt vatten eller dammsugaren säger upp sig eller.....
    Inte var det kul för kvinnorna då inte, för det var ju alltid dom som gjorde allt skitjobb på den "gamla goda tiden"!

    SvaraRadera
  3. Fick samma tanke som susie när jag läste ditt inlägg, tänk förr när kvinnorna fick hacka hål i isen på vintern och tvätta...FY vad kallt!!!
    mvh mia

    SvaraRadera