lördag 30 oktober 2010

lördag

Hej alla rara!
Igår var jag 'ledig', om man nu kan vara ledig när man pluggar på distans...?
Men jag var inte på praktik igår utan tittade bara på en föreläsning via datorn, så jag hann faktiskt med en hel del; städade, tvättade och plockade undan (det där som är så tråkigt men känns så bra när det är gjort) dessutom var jag till IKEA och handlat lite; nya kuddar, lite fina 'luktagott' ljus, muggar, glas och nya bestick! Lite kul att kosta på sig nytt, har haft samma gamla tråkiga bestick i hundra år... nja, ok kanske inte hundra år men väldigt länge, å dessutom fattas det bestick när vi är hela släkten samtidigt!
Glas blev det oxå nya, och när jag ändå var i farten åkte det med 6 nya kaffemuggar också!
Slängde ett helt gäng kantstötta när jag kom hem. Fast anledningen till IKEA besöket var att köpa tyg till hissgardiner till köket, så även det for i min shoppingkorg!
Så imorse drog jag igång direkt med att sy gardinerna:

Det blev ganska bra, tycker jag!!

Tänkte visa en tavla som jag fick när jag fyllde år...
Tänkvärda ord!
Shabby shic a´la Mats i Hemsjön

Även denna tavla kommer från gårdsbutiken i Hemsjön.
Så fina båda två!
Nu ska jag gå ut och fortsätta med att bära in trädgårdsmöblerna som fortfarande står ute!

Glöm inte att ställa tillbaka klockan ikväll!
Vintertid... låter tråkigt tycker jag men det ska bli skönt med lite ljusare på morgonen iallafall men nackdelen blir att det blir ändå mörkare på kvällen!
Nå väl, Ha en trevlig och mysig lördagskväll!
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar