fredag 15 oktober 2010

Hemma igen!

Hallå där!
Oj, vilken intensiv vecka jag haft i Karlstad!
Vi har gjort mycke spännande och tiden har gott fort men jag har saknat familjen och trädgården!
Har allt haft lite abstinens så när jag kom hem var jag tvungen att slänga in grejerna och gå en sväng för att se vad som har hänt under dessa dagar jag varit borta...
robinian har frosten tagit, så gott som alla hostor har blivit gula, och bladen lite 'snoriga'
den stora lönnen har trots allt kvar mycke av sina blad medans den manschuriska valnöten är helt kal, alla maffiga blad ligger på backen.
Trollhasseln har 'slagit ut' sina lockiga blommor:


Hösthimlen är vackert rosaskimmrande
blir nog en kall natt....

Men ännu håller Acer palmatum 'Ozakasuki' bladen kvar på grenarna,
knallröd!
Så snygg! Tror att detta är den vackraste lönnperioden för vilken färgprakt de bjuder på!
Nu mina vänner ska jag ut och kolla vad ni har haft för er när jag varit borta!
Ha en skön fredagskväll!
Kramizzzz Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar