söndag 16 september 2012

Fällning pågår

Hej go'vänner!
Här håller vi, nja kanske inte riktigt vi, snarare min kära äkta hälft, på med trädfällning! Bli nu inte oroliga, det är inte inne i själva trädgården som vi tar ner träd, nej då, utan borta vid bastun samt uppe, bakom jordkällarn. Just bakom jordkällarn har jag ett projekt på gång... Ovanligt va? Tänkt att det ska bli ett litet woodland där, men just för tillfället är det för mycket träd och ffa av 'Fel' sort. Lönn, gran och Björk ska bort och ge plats till lite ädlare sorter har jag tänkt. Blir nog inte klart i år men den som väntar på nått gott... ni vet!
Själv pysslar jag med sånt som är tråkigt men nödvändigt ibland; fönsterputsning och städning. Dessutom har jag röjt i tvättstugan så jag är ganska nöjd med blåsvädret som är, tvätten torkar ju rekordfort! Kan tilläggas att maken inte riktigt är lika nöjd över vindarna, fniss!
Imorgon hoppas jag hinna med att plantera de sista träden för i år...
Ha en skön kväll
Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar