lördag 29 september 2012

Härlig lördag!

Hej mina vänner!
Idag har jag varit på Åtorpsmarken, en höstmarknad med långa anor, den startade som boskapsmarknad, nu ser man inte röken av vare sig kossor eller andra djur, men mycket annat till försäljning fanns det! en del fynd inhandlades bl.a. ett par julklappar( ja, jag vet att det är några månader kvar...)
Efter marknaden for vi vidare mot Degerfors och Berget där Hemsjöns gårdsbutik numera huserar! Lika trevligt som förr fast nog ska jag erkänna att jag saknar Mats fantastiska räkmackor, men man kan ju inte få allt!
Ett av årets nyheter i butiken är "fototavlorna" som hängs i fönstret, man kan få dem gjorda med 'eget foto', de blir jättefina fram på kvällskvisten, som små lampor!!! Me like! Nähä nu får vi fixa till lite käk, tror att det dessutom börjar klarna upp ute, vore ju underbart så man kunde gå ut och höstfixa lite i trädgården! Må bäst ni rara! Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Vad roligt att höra att Hemsjön finns på Berget! Då ska jag ta mig en tur till Degerfors och titta! Tack för tipset!/Susanne

    SvaraRadera