fredag 16 maj 2014

Den ena efter den andra

Gokväll!
Vilken underbar dag vi haft, solsken och ledighet, bättre kan det inte bli!
Idag har jag rensat ogräs, jösses så det växer... Hink på hink fylldes och skottkärra på skottkärra kördes till skogen för kompostering.
Fint och snyggt blir det i rabatterna om än bara ett kortare tag för nog känns det som om ogräset växer upp igen bara jag vänder ryggen till...:)
Såhär dax värker ryggen och knäna ömmar efter att jag krupit omkring och rensat...återstår att tömma denna kärra och sen ta kväll...;)
Mellan plattorna var det helt grönt av ogräs...
Eftermiddagskaffet intogs i lusthuset där det var svalt och skönt.
Nu är det inte så att jag klagar på värmen, nejdå det har varit sååå skönt väder så det får gärna vara lika varmt närmsta dagarna.
Just ja, måste vattna i växthusena innan jag tar kväll...
Idag fick jag en leverans från odla.nu:)

En magnolia stellata, två clematis, en syren och två blåbär var beställda. Så imorgon blir det till att plantera dem...undra just vart:) nåja det brukar ordna sig...:)
Ha en riktigt skön fredagskväll med mycket mys!
Kramar Ullis

1 kommentar:

  1. Visst känns det härligt när man fått det snyggt och fint men det är som du säger, man behöver bara vända sig om så är ogräset där igen och man får börja om, Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera