måndag 19 maj 2014

Spaljé flytt

Hej på er!
Igår bestämde jag mig för att flytta på min hemsnickrade enestörsportal.
Den stod där avloppet ska grävas in och därför var liksom lite i vägen.
Sagt och gjort...nya hål spettades upp och portalen monterades ner för att monteras upp på nytt fast på annat ställe...
Det fick bli vid 'ingången' till dammen.
Några clematis ska planteras bredvid...så de kan slingra sig upp. Tror det kan bli bra...
Som ni ser är skottkärran med igen, tack och lov för denna underbara sak!
Oumbärlig skulle jag nog säga!!!
Det är ganska frodigt och grönt nu i trädgården. Det växer ju så det knakar...
Sockblomman är så gott som överblommad men vad gör väl det...så vackra blad minsann! Me like!!
Förgätmigej är så söt... Frösår sig lätt men är ju lättrensade om de hamnar på 'fel' ställe.
Rosenpionen, paeonia Vietchii har slagit ut...min tidigaste pion att blomma...och kanske den finaste...:)
Idag har det kommit några regnskurar under dagen, nu ikväll har det 'hängt i luften'...jag har iaf sluppit vattna det som jag planterat de närmsta dagarna vilket är rätt skönt...
Nu får det bli lite kvällskaffe:) 
Ha en skön kväll. Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder från din trädgård och snygg spalje. Vi har också fått regn som tur är, det var väldigt torrt igen så nu börjar det växa så det knakar. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera