lördag 17 april 2010

De blyga...

...violerna på Blomsterbo visar upp sig i all sin prakt.

Viola odorata, luktviol.

Inte har de något att skämmas eller vara blyga för?!
Ljuvliga nickar de lite åt solen, kanske är de glada, precis som jag, att vintern är över och våren anlänt.

Fler som glädjer sig i solskenet är grodorna i dammen, även de har varit svårflörtade..
så fort jag kommer med kameran i högsta hugg dyker de ner under vattenytan, men trägen vinner...

Tillslut lyckade jag fånga dem på film...

Ha en trevlig helg alla rara!
Kramar Ullis


4 kommentarer:

  1. Så fina violer! Har grodorna börjat kväka än? Jag har en väninna, som har en damm med grodor, och när dom sätter igång, får man skrika för att överrösta dem...Fast söta är dom!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Luktviolerna blommar även här, upptäckte vi idag. Vilken uppfriskande färg de har!

    Någon damm med grodor har vi dock inte. Vilka ljuvliga foton! Vill ha!!!

    SvaraRadera
  3. Violen är en av mina favoritmarktäckare! Vacker, doftar underbart, enkel att få spridning på, härdig... ja allt har den:-)


    Ha en skön trädgårdssöndag!

    SvaraRadera
  4. Vi har massor av grodor, när det är mörkt ute får man akta sig så man inte trampar på dom.
    Mariana

    SvaraRadera