måndag 26 april 2010

Ont, det gör ont...

....i min kropp efter en hård dags trädgårdsarbete och framförallt har jag ont i vänster hand närmare bestämt på ovansidan ut mot tummen... vet inte riktigt varför men jag har haft lite värk där till och från men nu är det TILL hela tiden! Har smort med orudisgel, kanske det kan hjälpa litegrann. Annars är jag sådär skönt trött i kroppen som man blir när man jobbat hela dagen med roliga fast slitsamma saker.
Vi har nämligen börjat 'på riktigt' med anläggningen av ett visningsområde vid hemsjöns gårdsbutik.
Det ska bli tre olika rum; örtagården, vita rummet och rostiga partiet...

Här är partiet täckt med jord.

Längst bort ser ni det som ska bli örtagård, odlingslådorna är en Hasselforsprodukt
Det vita i nederkant är en del av det som ska bli det vita rummet, här är det bara markduk som är på plats, förhoppningsvis hinner vi få dit de vitmålade odlingslådorna, marmorkrossen och de snygga trampstenarna
imorgon.

Det här vackra 'shabbiga' växtskåpet har Mats snickrat, det står i det 'vita rummet'


I den rostiga delen bygger vi ett upphöjt torvparti.
Gissa om det är jobbigt att såga torvblock?!
Å, jag tror att jag har burit minst ett ton jord och täckbark, minst....

Ska bli så himla kul när allt är klart för plantering...

På andra sidan ner mot sjön färdigställdes marken för växthuset som ska monteras på onsdag:


Mats monterar odlingslådor


Å här är de ihopsatta och shabby chick målade, denna ska stå i det vita rummet i bakkant kommer det en spalje som vi ska plantera luktärtor mot...

Nej, nu alla rara ska jag ta en kopp kaffe och sätta mig i soffan en stund.
Fortsättning på projektet kommer, jag lovar!
Kramar Ullis

4 kommentarer:

  1. Vilket jätteprojekt! Fint blir det! Kul att se växthuset senare:-)

    SvaraRadera
  2. Växtskåpet gillar jag, jättefint!
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot fortsättningen!! :) Gud va kul d ser ut! /sofia

    SvaraRadera
  4. Spännande och kul! Jag förstår att du är trött men nöjd!
    Kram, Monica

    SvaraRadera