fredag 9 april 2010

framsteg

Fortfarande lite trött i både huvud och kropp efter en lång arbetsvecka med utflykt till trädgårdsmässan och förlite sömn gick jag ut i trädgården i eftermiddags då jag kommit hem från jobbet. Kameran, min trogna följeslagare, var naturligtvis med... knallade runt ägorna och insåg att våren verkligen kommit till Blomsterbo, snön är nästan helt borta, isen putsväck i lilla dammen och islossning fortskrider i stora dammen.
Fotade lite lökväxter å då, helt plötsligt ser jag den: en liten knoppande vitsippa! Ack så hon böjer på nacken fortfarande men hon har rest sig upp ur marken! Vips var all trötthet borta! Vitsippor är vår för mig!
Älskar att plocka in stora buketter, nåväl det får väl vänta ytterligare några dagar....

Gick vidare och gjorde fler upptäckter: Den vita lungörten hade slagit ut, visserligen bara två vita blommor men ändå...

Pulmonaria 'sissinghurst'

Även körsbärsbenveden verkar längta efter våren, hon sträcker sina grenar och knoppar mot solen:


Även pionerna visar upp sina röda knoppar...

Varje dag händer något nytt i trädgården, man önskade att man kunde spendera all tid där ute så man hinner se alla under som sker!
Vilken underbar tid vi går till mötes, glöm inte bort att stanna upp och njuta av allt fantastiskt!
Kramar Ullis

1 kommentar:

  1. Nu är ni snart ifatt oss skåningar!!!
    ha en skön helg i trädgården!
    Kram, Monica

    SvaraRadera